dentalni-hygiena

Dentální hygiena

Náplní dentální hygieny je prevence zubního kazu, prevence a léčba zánětu dásní (gingivitidy) a závěsného aparátu zubu (parodontitidy).

Neléčený zánět dásní a následně závěsného aparátu může vyústit až ve ztrátu zubu nebo dokonce celého chrupu.

Prvními projevy zánětu dásní, nejčastěji způsobeného nánosem plaku a zubního kamene, bývají zarudlé krvácející dásně případně i zápach z úst.

Při profesionálním čištění zubů Vám dentální hygienistka odstraní zubní kámen, plak a případné pigmentace, způsobené nejčastěji kouřením, pitím kávy nebo čajů.

Neméně důležitou součástí ošetření je nácvik správné techniky čištění zubů, odstranění případných zlozvyků a výběr vhodných pomůcek a prostředků dentální hygieny.

zachovna

Záchovná a estetická stomatologie

Cílem záchovné stomatologie je záchrana zubů poškozených nejčastěji zubním kazem, popřípadě úrazem. Pokud při ztrátě zubní tkáně nedojde k poškození zubní dřeně, lze korunku zubu rekonstruovat vhodným výplňovým materiálem

endodoncie

Endodontické ošetření

Endodontické ošetření neboli ošetření kořenových kanálků je nutné provést tehdy, pokud dojde k poškození zubní dřeně a to buď zubním kazem nebo úrazem. Ošetření spočívá v důkladném pročištění, dezinfekci a následném hermetickém zaplnění kořenových kanálků.

protetika

Protetické ošetření

Protetické ošetření nastupuje v případech velkých ztrát zubních tkání, které již není možné rekonstruovat výplní, nebo v případě ztráty celého zubu, více zubů, případně až celého chrupu.

Při větších ztrátách zubních tkání se jedná o inleje, onleje a korunky.

Fixním můstkem lze ošetřit ztráty jednotlivých zubů. Můstek je ukotven pomocí korunek na zubech sousedících s mezerou.

Jako náhrady skupin zubů případně celého chrupu slouží snímatelné náhrady (částečné či celkové). Může se jednat jak o definitivní ošetření tak i o provizorní (například při následném ošetření zubními implantáty).

implantat

Zubní implantáty

Zubní implantáty jsou umělé náhrady zubních kořenů. Mohou na nich být upevněny samostatné korunky až rozsáhlé můstky. Mohou sloužit také jako kotvení pro snímatelné náhrady.

Implantáty jsou vyrobeny ze slitiny titanu. V současnosti představují preferované moderní ošetření a alternativu ke konvenčním můstkům, u kterých je nutné obrousit zuby sousedící s mezerou.

stomatochirurgie

Dentální chirurgie

Dentální chirurgie zahrnuje extrakce zubů a to jak prořezaných tak i neprořezaných či abnormálně uložených. Nejčastěji se jedná o třetí moláry tzv. zuby moudrosti. Dálšími zákroky jsou resekce kořenů, odstranění cyst, protínání uzdiček retních a podjazykových.